Voor het kerkbestuur van de Personele Unie is het ondoenlijk zijn om alle activiteiten direct aan te sturen. De ‘afgevaardigden’ van de afzonderlijke parochies die in het nieuwe Kerkbestuur zitten, blijven op de ‘werkvloer’ van hun eigen parochies uiteraard aanspreekbaar. Voor de aansturing en coördinatie zullen de parochiesecretaressen en hun ‘assistenten’ een belangrijke rol gaan spelen. En waar er dan nog werk blijft liggen in de coördinatie of organisatie of uitvoering zal er een rol worden gespeeld door een zogenaamd ‘Parochiebureau’. Het gaat om een betaalde kracht die het werk moet verrichten organiseren dat nog blijft liggen. De medewerker van het parochiebureau werkt in nauwe samenwerking met de pastores, besturen en secretariaten ten dienste van het drie parochies. Denk daarbij aan voor de ondersteunende, logistieke en facilitaire taken binnen de parochies, zoals financiële – en loonadministratie, en het beheer van verzekeringen en gebouwen. Uitgangspunt is dat de werkzaamheden zo lang mogelijk uitgevoerd blijven worden door de vrijwilligers binnen de parochies; zodra dat niet meer mogelijk is zorgt het parochiebureau dat deze activiteiten uitgevoerd blijven worden.
Binnen de parochie Onze Lieve Vrouw-Verrijzenis vervult het parochiebureau al veel van de taken. Zo zijn financiële administratie en coördinatie van het gebouwenonderhoud al bij het parochiebureau belegd.
De heer Pieter de Klerk voert momenteel de taken van het parochiebureau uit. U kunt met hem in contact komen via het secretariaat van de parochie.